Bezlepkové pohankové muffiny s rybízem pro Adri O.

Ahojky všichni fitness blázni!

Dneska konečně přišel ten den, kdy přicházím s bezlepkovým receptem. Ano, dneska to nebude o vločkách, tvarohu, chia semínkách ani javorovém sirupu, ale hlavně o pohankové mouce, kefíru a medu, aby si s námi mohli pochutnat i naši bezlepkoví přátelé! A dříve, než dnes začneme, dovolte mi říct (nebo spíš napsat) ještě pár slov k těm bezlepkovým přátelům...
Nedávno jsem postovala na svůj facebook další zdravý recept a vtom mi blikla zpráva. Ta zpráva byla od Adri O. (zdravím tě, jestli tohle čteš!! <3), se kterou jsme se před nějakou dobou bavily a - doufám, že můžu říct - byly jsme i dobré kamarádky. Psala mi o tom, jakou má radost z mojich receptů a jak si je doma předělává do bezlepkové verze, aby si na nich mohla taky pochutnat. Ani nevíte, jakou radost a energii mi takováhle zpráva od ní dala. Nedovedete si ani představit můj obličej a ten krásný vnitřní pocit po tom, co jsem si její zprávu dočetla. Ihned jsem jí odepsala a slíbila jsem jí, že speciálně pro ni vymyslím edici bezlepkových receptů. Cítila jsem se jako znovuzrozená. Moje recepty někomu dělaly radost, někdo je zkoušel, někdo si na nich pochutnával a dokonce celá rodina Oových, nedokázala jsem tomu uvěřit. Něco, co naplňovalo mě, co mě bavilo, se ostatním líbilo a to mi dalo nový impuls. Chci pro Vás všechny, kteří tohle čtete, vymýšlet ty nejlepší recepty na světě, chci Vám dělat radost a sladit Vám život a hrozně moc si přeju, abyste sem, na tenhle blog, chodili rádi a s pocitem, že si z něj odnesete nejenom nový recept, ale i dobrou náladu a pozitivní mysl. Chci tvořit prostor, který bude sloužit Vám, kde se budete moct odreagovat a kde zkrátka zapomenete na Vaše trápení nebo na něj naleznete odpověď.
A proto, Adri, tenhle recept patří jenom TOBĚ. S láskou a vděčností za tvoje krásná slova ti ho daruji, doufám, že ti udělá radost a že ti muffinky budou chutnat. 
Tak a můžeme jít na to. :)


Jinak, dnešní recept je focený v posteli, v pyžamu a tlustých ponožkách, protože mi není úplně dobře, takže si teďka dopřávám jídlo až v postýlce, hihi. PS taky tak milujete tlustý ponožky?!

Na 16 bezlepkových muffinků s rybízem budeme potřebovat:

* 2 hrnky pohankové mouky (kupovala jsem v Globusu v bezlepkové sekci, moc chválím!)
* 1 hrnek (nebo 100g pytlíček) mletých mandlí
* 1 nízkotučné kefírové mléko + 1/2 hrnku mléka/ rostlinného mléka/ vody
* 2 menší jablka 
* 1 vajíčko
* 2 lžíce medu (nejlépe od včelaře)
* 3 hrsti rybízu (používám mražený, můžete dát jakékoliv jiné ovoce :))
* špetka pečícího prášku bez lepku, skořice


Tak. Začneme tím, že si smícháme všechny suché ingredience dohromady, jablka si oloupeme a nastrouháme, přidáme do směsi. Přilijeme celé kefírové mléko, a protože pohanková mouka vsákne všechnu tekutinu, trošku naředíme vodou nebo mlékem (používala jsem ovesné). Přidáme vajíčko a roztopený med (dala jsem si na 30 vteřin do mikrovlnky). Dobře promícháme a jemně přisypeme rybíz. V tuhle chvíli je všechna lehká práce za námi a teď přijde to nejhorší - lití do košíčků. :D


Radím vám dobře, troubu si na 180°C předehřejte až v půlce plnění, abyste zbytečně neplýtvali energiemi, mně samotné přemisťování těsta do košíčků zabralo neuvěřitelných 12 minut. :D
Jakmile máme naplněno, vítězoslavně si zatleskáme a můžeme šoupnout muffinky do trouby - na 20 minutek. Já je ještě dozdobila 3 kousky rybízu navrch. 



Výborné jsou muffinky i s kakaem, zkoušela jsem to, protože mi na druhou várku vyšly 4, tak jsem si říkala, že je něčím obzvláštním a chutnaj mi snad víc, než ty bílé! :) Jakmile máme hotovo, necháme vychladnout a potom už jenom užíváme! :)



PS bazalka je nahoře proto, že se mi nechtělo chodit do mrazu na zahradu pro meduňku :D

Mějte se všichni moc krásně, dejte vědět, jestli zkusíte, popř. jaké ingredience máte rádi, abych Vám třeba taky mohla nějaký ten receptík darovat. :)
Mám Vás všecky moc ráda,
Vaše KateFit29! 

Komentáře

  1. Woow, mám uplně vyražený dech.. Blog je krásný ,přehledný.. Recepty jsou super.. určitě dávám pravidelného čtenáře..je to moc krásný..
    www.bigredevil.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeee, to je tak krásný komentář, Teri!! Moc ti děkuji, děsně jsi mě potěšila. :) Doufám, že ti svými recepty budu dělat radost! <3

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Vaši zpětnou vazbu! :)