Rychlý pizza štrúdl z ovesných vloček

Krásný úterní večer, moji drazí přátelé! <3

Akorát vám píšu ze svojí postele, s ovocnym čajem u ruky, v sobíkovejch legínách. Jsem vám nějaká prochladlá, unavená, bolí mě v krku, hlava,  ale jednu výhodu to přece jenom má - nemusím do školy a můžu se konečně pořádně vyspat! :) Třikrát jupí!
To by byl takový menší update z mojeho života. V neděli jsem vám upekla ovesný koláček s jablky a vanilkovým přelivem, ten byl tak dobrej! Na to, že byl sladkej, tak si ho dala i mamča, která na sladký vůbec není. Narozdíl od taťky, kterej si dal s chutí, i když to na něj bylo málo, ale musim říct, že si pomalu zvyká, pašák jeden. :) No, a tak jsem se rozhodla, že když jsem potěšila taťkovy chuťové buňky, mohla bych potěšit i ty mamčiny, které jsou spíše na slané a vrhla se na upgradovanou verzi pizza štrúdlu.
Ta původní sestávala ze špaldové mouky, trošky másla a celých vloček... s těstem se ale nedalo příliš pracovat a měla jsem ho celkem tlustý, což mi vadilo. I tak ale zachutnal mojí nejlepší kamarádce Káje (zdravim tě, kočko!! <3), když jsem ho přinesla na školní pohoštění a to mě moc potěšilo. Proto jsem se ho rozhodla vylepšit a se vší pýchou musím říct, že se upgrade povedl! Takže Káji, já se vrátím! A nebudu sama.. se mnou přijde i... VYLEPŠENÝ PIZZOVÝ ŠTRÚDL (a pro ty, co poznali hlášku, i zákon :D)! 
Tahle vylepšená verze obsahuje pouze ovesné vločky, jogurt a vajíčko. S těstíčkem se díky vločkám krásně pracuje, chutná výborně, zasytí a dá se parádně vyválet, takže můžeme dosáhnout požadované tenkosti i bez toho, abychom v těstě měli tunu tuku, z čehož mám nesmírnou radost. :) Fotky sice nevypadaj tak dobře, jako u sladkých dobrot, ale musim vám říct, že slaný jídla se nefotí moc dobře!! :D Taky možná proto jich u mne na blogu moc nenajdete, ale nebojte se, jestli hledáte i nějakou slanou inspiraci, tak vám můžu prozradit to, že chystáme s mojí milovanou maminkou takovou menší silvestrovskou sérii, která bude zaměřená na zdravé jednohubky, jak sladké, tak právě i slané! :)
Teďka už se ale přesuňme k samotnému receptu, ať si tuhle jednoduchou dobrůtku můžete udělat taky. :) Ta je určitě vhodná i na nějakou party, oslavu, rodinnou sešlost nebo třeba pro návštěvu, protože podle mě málokdo pozná, že by těsto bylo v odlehčenější verzi! Určitě budu ráda, když ho vyzkoušíte a dáte vědět!! <3


Na tento výborný pizza štrúdl budeme potřebovat:

Těstíčko:
* 200g namletých ovesných vloček
* 120g bílého jogurtu
* 1 vajíčko
* sůl, oregáno nebo pizza koření na ochucení
+ špaldovou mouku na podsypání, žloutek na potření a jakákoliv semínka nahoru (používám slunečnicová a sezamová)

Náplň:
* 1 menší plechovčička rajčatového protlaku (pokud chceme dosladit, tak 2 lžičky kvalitního kečupu)
* Schwarzwaldskou šunku (ve štrúdlu chutná uchvatně! Množství nechám na vás, já se snažím šunce vyhýbat, takže jsem použila 3 plátky, ale klidně dejte i více, podle vaší chuti, důležité je, aby to chutnalo VÁM! :))
* 2 mozzarelly (doporučuji použít light, protože se budou lépe strouhat a nebudou tolik vytékat)
* cokoliv dalšího, co máte rádi - olivy, sušená rajčata, kapary, tuňáka, cibuli, chilli papričky (já štrúdl nechávám v základní verzi, aby byl neutrální a mohli si ho dát všichni :))
* opět sůl, oregáno nebo pizza koření


Tak a jdeme tvořit! V misce si smícháme namleté vločky, jogurt a vajíčko a krásně zpracujeme rukama. Vznikne nám lepivější těstíčko.


Vidíte taky tu chlapskou ruku? :D Hahahaha

To si pak přemístíme na pomoučený vál a trošku ho rozválíme. Aby se nám líp dělal tvar štrúdlu, těsto si obrátíme a ohneme strany dovnitř tak, aby nám vznikl čtverec, který pak otočíme zpátky. Doufám, že jsme se pochopili, protože když to po sobě teďka čtu, tak to sama nechápu, ale naštěstí mám fotku! :D


Jo, takže přesně takhle by to mělo vypadat. :) Klidně tenhle krok přeskočte a válejte si podle svého, je to jenom takovej tríček, kterej jsem chtěla použít, protože jsem ho viděla někde na YouTube a přišel mi super. :D No a pak už jenom válíme a válíme, těstíčko si často otáčíme, protože i když se nám bude zdát ze začátku těžké na rozválení, opak je pravdou. Když si ho budete otáčet a převracet, půjde to krásně, nezapomínejte však na dostatek mouky. :)
Když máme dostatečně vyváleno (poznáme podle toho, že se těstíčko začne trošku trhat na okrajích, když ho budeme chtít otočit), můžeme ho pomazat rajčatovou pastou smíchanou s kořením a špetky soli. :)


A potom už jen vrstvíme tím, co máme připravené, začínám šunkou, kterou pak zasypu nastrouhanými mozzarellami. Ňam, ňam! Nakonec to celé popráším oregánem a jdeme zavinovat.
Dolní i horní konec si ohnu dovnitř. Pravou stranu ohnu doprostřed, převalím a dovinu.

Dolejšek přehnutý, teď jenom přehnout i hořejšek, pravou stranu a zabalit :)

Hořejšek pak jenom pomažu žloutkem (ten mi zbyl z pečení, kdybyste měli jen bílek, tak vůbec nevadí!) a pro takový elegantnější vzhled i dozdobím slunečnicovými a sezamovými semínky. :)


No a teďka tu naší nádheru jenom šoupneme do trouby vyhřáté na 190°C a pečeme zhruba 30 minutek! :) Když vám kousek mozzarelly vyteče, tak vůbec nevadí, aspoň budete mít co ujídat mezitím, co bude štrúdl chladnout, hihi.
Já měla k pečení ještě jednoho pomocníčka, mojí milovanou kočičku Katie, která se vám prý chce ukázat! :)

Moje milované miminko <3
Tak a máme hotovo! :) Po vychladnutí už jenom naporcujeme a užíváme si parádní chuť Itálie ve zdravější verzi! <3
Doufám, že vám bude chutnat!!

Těstíčko je krásně tenké a po pomazání vajíčkem i lesklé a pevné!


Dobrou chuť vám přeje vaše



Komentáře