Ovesný tvarohový koláč s borůvkami a drobenkou

Ahojky všichni a krásný sobotní večer! 

Doufám, že ty nižší teploty přežíváte s úsměvem na tváři a hlavně se silnou imunitou. :) Musím vám říct, že ta moje dostává poslední dobou docela zabrat, a že už se nemůžu dočkat, až budou zase tepla, letní večery plné grilování a teploty na mikinu nebo na tričko. Jooo, jak mně to léto chybí. Ale i ta zima má něco do sebe. Venku to vypadá jako v pohádce, člověk má alespoň dobrý výmluvy pro to, aby mohl celý víkendy jenom prospat a vývary a zeleninový krémy nechutnaj v jiný roční období líp, než právě v tohle. :) To mi připomíná, že bychom si mohli dát recept na rajčatovou, brokolicovou nebo třeba květákovou polívku, co vy na to?! :) 
A co jinak? Co cvičení a strava? Jak vám to jde? Musim vám říct, že v zimě se mi paradoxně dodržuje "režim" úplně nejlíp, tak doufám, že mi to vydrží po celý rok, haha. :D
Dneska si dáme jeden rychlý a jednoduchý receptík, kterým určitě potěšíte kromě sebe i svoje okolí. Mám u sebe na víkend přítele, pro kterého jsem tuhle buchtu dělala, a pochválil si ji, stejně jako můj milovanej tatínek, kterej měl šanci ji ochutnat, a kterej kdysi ujížděl na sladkym, ale teďka se snaží to trochu zarazit a musim ho pochválit, protože se mu to daří! Pochvala od těhle 2 chlapáků mě zahřála u srdce , a tak chci recept předat i vám. Takže jdeme na to! Příprava bude rychlá, jednoduchá a většinu ingrediencí budete mít doma určitě i vy.


Ingredience, které budeme potřebovat:

* 3/4 hrnku mletých ovesných vloček
* 3/4 hrnku kokosu
* 3/4 hrnku mletých oříšků
* 1 nízkotučný tvaroh + 130g kefíru (nebo 1 bílý jogurt)
* 2 vajíčka (1 do těsta, 1 do náplně)
* 1 lžíce medu, popř. vanilkové aroma
* 1/2 hrnku vody
* 125g (1 vanička) borůvek nebo mražené ovoce (doporučuji směs z Lidlu :))


V míse si smícháme všechny sypké ingredience - ovesnou mouku, kokos, mleté oříšky. 


Dobře promícháme a přidáme 1 vajíčko a 1/2 hrnku vody. Lžící nebo rukou zpracujeme v jemné vlhké těsto, které pak budeme mačkat do připravené formy (používám 23x23cm). Pokud máme formu silikonovou, mačkáme těstíčko přímo do ní, pokud pečeme v plechu, vyložíme si ho pečícím papírem a taktéž mačkáme. :) 



Zhruba 1/8 z těsta si ale necháme stranou, protože ta nám poslouží jako drobenka. Do té pak přidáme zhruba 1-2 hrsti kokosu a ovesných vloček, aby nám vznikla drolivá posypka.


V míse, kde jsme vytvořili těsto (nechcem přece plýtvat nádobím :D), si pak už jen smícháme 1 vaničku odtučněného tvarohu s kefírem nebo jogurtem (s ním není potřeba sladidlo skoro vůbec) a vajíčkem. Přidáme 1 lžíci medu a dobře promícháme. Já jsem se rozhodla přidat i trochu vanilkové esence, kterou jsme měli doma v ampulkách asi 100 let, a můžu vám říct, že tam chutnala opravdu dobře! Minulý rok jsem kupovala nějakou od dr. Oetkera a chutnala hrozně uměle a vůbec mi nechutnala, ale tahle ampulková z Německa dodala tvarohové náplni šmrnc a myslím si, že kdybyste se rozhodli ji nesladit, tak určitě bude fungovat skvěle na navození alespoň takové té nasládlé, opojné chuti. :) Takže za mě palec nahoru!
No a jak máme umícháno, tak už stačí jen nalít náplň na těsto, přidat borůvky nebo jakékoliv jiné bobulovité ovoce, které máme rádi a zasypat hořejšek připravenou drobenkou. :)
Koláč pečeme asi 40 minutek na 160°C do zezlátnutí posypky a po vychladnutí si ho užíváme třeba s kefírem nebo jen tak ke snídani či svačince. :)


Jednoduché jako facka, co myslíte?! :)
Doufám, že se vám recept bude líbit, že ho zkusíte a hlavně, že vám bude chutnat!
Mám vás všecky moc ráda,
KateFit29. 







Komentáře