Celozrnný mrkvový chleba bez kynutí

Ahojky všichni fitnessáčci! :)

Jaro už je tady, ptáčci venku zpívají, tráva se začíná zelenat a venkovní teploty se pomalu, ale jistě začínají zvyšovat! To jsou samé dobré zprávy, které bychom si měli pořád opakovat, i když na nás padne (jakože na mě teďka hodně padá) nějaký splín... už brzy se na nás zase bude smát sluníčko celý den a budeme moci ukázat naše krásné a vymakané postavy v šatech, šortkách nebo v čemkoli, co jsme se dříve báli nosit! Takže hlavy nahoru, ruce na činky a pokračujeme v cvičení a dobrym jezení! Máme na to a dokážeme to!!! :)
No a k dnešnímu receptu... už dlouho jsem chtěla upéct nějaké domácí celozrnné pečivo, ale vůbec jsem s tím neměla zkušenosti a nevěděla, jak na to, tak jsem jednou zkusila žitné bulky, které se celkem povedly, ale nejsem ještě s výsledkem 100% spokojená, takže je budu ještě vylepšovat a až budou jemné, vláčné a chuťově na jedničku, tak vám je předvedu v celé kráse! :) Tenhle recept na mrkvový celozrnný chleba jsem našla v jedné fitness skupině na FB a moc se mi líbil, protože je bez kynutí a z úplně obyčejných ingrediencí, navíc naprosto bez cukru!!! Chutově je jiný než z obchodu, s tím počítejte, a protože v něm není ani olej nebo jiný přidaný tuk, tak se mírně drobí, ale můžu vám říci, že jsem s ním naprosto spokojená a budu ho určitě péct a pokoušet se recept ještě vylepšit i dál!! :) Chlebík mě totiž krásně zasytí, vím, co v něm je, a že je 100% celozrnný a navíc mám super pocit z toho, že kdyby přišli rýpaví hosté z Prostřena a zeptali se mě, jestli je domácí, tak bych s klidem mohla říct, že JE! :D No nic, to byla jenom taková "hluboká" myšlenka na závěr a pojďme se radši vrhnout na samotný recept.. :D
Jo a jinak! Měla jsem narozeninky a moje milovaná maminka mi udělala úplně úžasný borůvkový bezlepkový cheesecake, který byl plný bílkovin a byl naprosto boží.. snědli jsme ho během jediného večera. Mám si vyžádat recept? :) Určitě dejte vědět!! <3

PS ten HIIT, o kterým jsem psala v únoru, se vyvedl!! Začínám ho pomalu přidávat do cvičícího plánu.. :)


Ingredience na 1 menší chlebík:

* 550g celozrnné mouky (použíla jsem špaldovou)
* 300g bílého jogurtu
* 150g najemno nastrouhané mrkve (zhruba 3 menší a hubenější mrkvičky)
* 125ml mléka nebo vody
* libovolná semínka (použila jsem dýňové a sezamové) - zhruba 2 hrsti
* 2 lžičky jedlé sody
* 1 lžička soli


KAČČIN TIP: jestliže vám moc nechutnají bílé jogurty, ale chtěli byste je i přesto začít jíst, doporučuji vám zkusit tyhle Alberťácké, které prý obsahují úctyhodný počet bakterií (přes 2 miliardy) a navíc stojí opravdu jen pár kaček!

Postup:

Troubu si předehřejeme na 230°C. V míse si smícháme mouku, sůl, jedlou sodu a semínka. Mrkve si poté nastrouháme najemno a společně s tekutými ingrediencemi je přidáme ke směsi. Vypracujeme si hutné, nelepivé těstíčko (a pokud nám nestačí mouka, tak klidně přidáme!), které si pak buď namačkáme do pečicím papírem vystlané formy na chlebíček (toustový vzhled), anebo do pečicím papírem vystlaného hrnce (kulatý vzhled). Poté už jen dáme péct na 30 minutek (ale hlídejte, vršek se snadno přichytí). Že je chlebík upečený poznáme tak, že při zaklepání uslyšíme dutý zvuk. 

Jednoduché jako facka, co myslíte?! :)

Tak doufám, že se vám recept povede a že vám výsledek bude chutnat, vždyť kvůli tomu tenhle blog vlastně tvořím!! :) Jinak zítra si konečně zaletím do opravny pro telefon a budu opět aktivní na Instagramu (@KateFit29), takže kdo byste chtěl ještě více inspirace, alou tam!! :)



Jinak se mějte moc krásně a nepolevujte!! :)
Mám vás všechny moc ráda,
pusu vaše




Komentáře