Narozeninový borůvkový tvarožník

Ahojky všichni dříči a dříčky!

Tenhle recept pro mě vymyslela moje milovaná maminka, jež ho pak i realizovala na moje narozeniny, které byly poslední únorový den...
Dort. Jestli mě chcete na narozeniny potěšit, dejte mi dort a já budu spokojená... a když bude ve zdravé verzi? Tak to budu (skoro) skákat štěstím do stropu. :) Mamce se tenhle rok opravdu hrozně moc povedl a já jsem byla hrozně překvapená a šťastná a celou jednu čtvrtinu jsem spořádala sama.  Nacpala jsem se až k prasknutí a pak mě moji úžasní rodičové vzali ještě na kuřecí steak do naší oblíbené italské restaurace. No prostě bomba narozky. Vrcholem večera bylo to, že jsem dostala víkendový zájezd do Švýcarska, kam jsme se s mamkou chtěly už jako dobu podívat a teďka se nám náš sen splnil, takže jsem šťastná jako blecha a nemůžu se dočkat. (Hrozně moc vám děkuju!!!) To mě přivádí k tomu, že bych sem pak mohla hodit nějaký cestovatelský článek, co vy na to? :) Teď ale zpět k receptíku...
Ten od mamči byl bezlepkový a slazený stévií, já jsem si ho trochu předělala, a tak ho v updatované verzi sdílim s vámi. Tvarožník je po upečení jemňoučký, sytý a "mokrý", takže ho v ledničce můžete skladovat třeba i 4-5 dní a pořád bude dobrý. :)
Tenhle článek píšu s očima přivřenýma, tak prosím přehlédněte případné chybky nebo mi je dejte vědět do komentářů... včera v noci jsem totiž zjistila, že nemám jednu skvělou superschopnost, a to pohybovat s věcmi pomocí myšlenek... teda jako tušila jsem to už dřív, ale včera se to potvrdilo.
Šla jsem si tak hezky lehnout asi okolo půl 11 s tím, že bylo v pokoji strašný vedro, tak, že si aspoň "na chvilku" (jooo, jasně, Kačko) otevřu okno, aby se mi líp dejchalo. No, tak otevřu to okno, dovnitř proudí parádní čerstvej vzduch, tak se tak zahrabu a zachumlám do deky, která mě hladí a hřeje a já si tak se spokojenejma, zavřenejma očima řikám, že ještě musim vstát a zavřít to okno... no co se nestane, samozřejmě, jak to tak bývá, usnu. Ale jak. Zdaj se mi nádherný sny, postel je pohodlnější než kdy jindy, až do doby, kdy mi začne omrzat ruka a nos... hmmm, něco neni v pořádku, řikám si pořád se zavřenejma očima a pak to ucítím. TEN LEDOVEJ VZDUCH Z TOHO OTEVŘENÝHO OKNA VE 4 RÁNO. Prostupuje mnou chlad, deka už mi najednou nestačí a moje vlastní meteostanice (rozuměj nos) je úplně ledová. Tak si tak říkám, že bych se měla zvednout a zavřít to okno, ale napadne mě něco chytřejšího (byla jsem fakt rozespalá jako prase :D) - usilovně myslet na to, že se to okno zavírá a třeba se zavře. No, tak se tak snažim, pořád neotevírám oči, a nic. Tak se snažim znova... a znova a znova a stále nic a nic. Takhle jsem se snažila asi 15 minut, kdy už jsem se dostala do takovýho omrzlinovýho stádia, že jsem se i přes všechny vlastní protesty vyhrabala z peřiny, natáhla se po okně a otočila kličkou.
Málem jsem umrzla. Byl to masakr. Ale přežila jsem. Uf.
No a to byl příběh o tom, proč jsem sakra tak unavená... takže jestli taky míváte takový ty stavy, že něco chcete udělat ještě před tim, než jdete spát, ale jdete si stejně jenom "na chvilku" lehnout a zavřít si oči, tak to udělejte HNED. Pak byste se možná mohli třeba probudit bez nosu nebo bez ruky. :D


 Ingredience, které budeme na tvarožníček potřebovat:

Korpus:
* 2 hrnky mletých ovesných vloček
* 1 hrnek mletých oříšků
* 1 hrnek mletého kokosu
* 400g bílého jogurtu

Náplň:
* 4 polotučné tvarohy
* 350g mražených borůvek (doporučuji z Globusu na váhu)
* 2 lžíce javoráčku (dort nebude skoro vůbec sladký, kdyžtak přislaďte)


I když na fotce nejsou všechny ingredience na korpus, tak co je psáno, to je dáno. :) Moc se omlouvám, že jsem je nevyfotila, byla jsem nějaká zmatená. Teďka už se vrhneme na postup, který je jednoduchý jako facka. :)

V míse si smícháme mleté vločky s kokosem a mletými oříšky. Já jsem k tomuto tvarožníku volila těsto mokřejší, které bude dobré i několik dní, proto ke směsi přidám 400g bílého jogurtu. Pokud byste chtěli takovou tu typickou vysokou krustu, která vám bude dort držet, přidejte pouze 200g a vypracujte v tvrdší těstíčko. Naše těstíčko bude mokřejší a tvárnější. :)


Těsto si pak přemístíme do pečicím papírem vystlané (jenom dolejšek stačí) dortové formy (průměr 28cm) a krásně ho uhladíme lžící dorovna. 



Nyní se můžeme vrhnout na rozmražování borůvek. Ty si buď rozehřejeme v mikrovlnce (expresně) nebo v kastrůlku na plotně. Já volím druhou možnost, a tak si dám do hrnce vařit 1/2 hrnku vody. Jakmile voda vře, přidáme borůvky a "prováříme" do té doby, než budou všechny krásně rozehřáté a ze směsi se bude kouřit, neměla by se však vařit. I se šťávou, kterou borůvky pustí, pak dáme směs rozmixovat dohladka a nalijeme ji do druhé mísy, kde budeme mít připravené všechny 4 tvarohy.


Vznikne nám nádherná fialová náplň, kterou dosladíme dle svých preferencí, já jsem přidala 2 lžíce javoráčku, protože máme radši méně sladší dobrůtky a držíme se pravidla "čím méně, tím lépe". :)
Plnku si pak už jen nalijeme na korpus a dáme péct do vyhřáté trouby (160°C) zhruba na 40 minutek. 


Po upečení bude náplň ještě tekutější, ale nebojte se, krásně si sedne, a když pak dáte tvarožník vychladit přes noc, dočkáte se sytého a výborného dezertu. :)




Dobrou chuť a úspěšný týden vám přeje vaše
PS určitě dejte vědět, jestli recept zkusíte a v případě, že jo, tak i jak vám chutnal! <3

Komentáře