Tvarohové tartaletky s ovocem

Ahojky všichni fitnessáčci! ♥

Teploty venku se nám čím dál tím víc přibližují ke 30°C, a tak se poslední dobou snažím svůj jídelníček trošku odlehčit. Přidávám do něj víc a víc čerstvé zeleniny a ovoce a naopak ubírám na "těžkých" teplých jídlech a pečivu. Kromě drobné změny ve stravě se ale snažím i víc pít - každý den alespoň 2-3 litry čisté vody, ráno šálek zeleného čaje nebo kávy, abych měla energii na celý den (to zkouškové mi dalo zabrat). :) 

Čas od času neni ani špatné se něčím ochladit. Minulý rok jsem s vámi sdílela recept na domácí zmrzlinu bez cukru a mléka z pouhých 3 ingrediencí, tenhle rok si ukážeme recept na jeden osvěžující dezert, který vychlazený a s čerstvým ovocem chutná naprosto lahodně a určitě se hodí na nějakou letní jízdu s přáteli či rodinou, když se prostě chcete trochu předvést a přinést něco roztomilého a chutného!

A co vlastně vy? Jak se vám daří? Co poslední dobou děláte, jíte a cvičíte? Já doufám, že se máte skvěle a že se taky těšíte na léto jako já. Tenhle rok se chystám cestovat, odpočívat, užívat a nehledět na to, že nemám v plavkách "thigh gap". Jsem zdravá, šťastná, mám kolem sebe super lidi a určitě i super zážitky před sebou, takže tohle jde stranou. :) Hned na začátku se s partou chystáme na Slovensko, s přítelem pak do Říma, s jeho rodinou pak po jižních Čechách a s mojí rodinou... to ještě uvidíme. Buď budeme na naší mini chatičce ve středních Čechách nebo se pojedeme někam podívat. Je mi docela jedno, kam to bude, hlavně abychom byli všichni spolu. ♥



Na 6 lahodných tvarohových tartaletek budeme potřebovat:

Těsto:
* 50g mletých ovesných vloček
* 50g mletých oříšků
* 10 datlí
* 1 vajíčko
* skořici

Tvarohová náplň:
* 1 polotučný tvaroh
* 1 vajíčko
* 1 necelá lžíce javorového sirupu
* vanilkovou esenci (volitelná)

Na dozdobení:
* 1/2 banánu
* pár jahod, borůvek
* 1 kostička 90% čokolády (dbejte na to, aby měla co nejméně cukru, za hranici považuji 15g/100g čokolády)


Omlouvám se za mírné zmatení - na obrázku jsou vyfoceny 2 tvarohy a 2 kostičky čokolády, k tomu došlo omylem. Fotku berte spíše ilustračně, platí to, co je napsané v receptu. :)

Začneme tím, že si zalijeme datle horkou vodou a necháme je 10 minutek odpočívat. Tenhle proces nám hodně pomůže v jejich zpracování, takže ho určitě nepřeskakujte!

Mezitím, co se nám budou máčet datle, si v míse smícháme suché ingredience na těsto - mleté ovesné vločky, mleté oříšky a skořici pro lepší spalování. :)

Po 10 minutkách slijeme vodu z datlí. Datle pak spolu s 1 vajíčkem rozmixujeme a smícháme se suchými ingrediencemi v lepivé těstíčko.


Nyní si předehřejeme troubu na 160°C a těstíčko rozdělíme na 6 částí. Každou pak namačkáme do jedné z formiček na tartaletky a dáme předpéct na 5 minutek. V případě, že nebudete péct v silikonových formičkách, určitě ty svoje vymažte tukem.

Já používám silikonové formičky z Tchiba, kterých je v původním balení 12. Formičky jsem dostala od mojí milované maminky, která vždycky ví, čím mi udělat radost. :) Tyhle silikonové krásky jsou naprosto parádní, vydrží žár až 230°C, navíc se s nimi dobře pracuje, nemusí se vymazávat žádným tukem a myslím si, že stály do 300kč, takže jejich cena je taky docela lákavá, proto bych je určitě doporučila!

Jak se nám tak těstíčko hezky peče, je čas si připravit krém, který bude hotový raz dva. :) Doufám, že jste dělali opravdu vysoké okraje, protože je krému opravdu dost a nemusel by se vám do tartaletek (to je ale super slovo, co :D) vejít.

V míse si vymícháme polotučný tvaroh s vajíčkem, necelou lžící javorového sirupu a pár kapkami vanilkové esence v jemný krém, který pak pomocí lžíce vylijeme na těsto.



Teď už nám jen zbývá péct tartaletky zhruba 20 minutek a mezitím si dáme tento tartaletkový workout :) :

* 15 tricepsových dipů (o kuchyňskou linku nebo třeba kraj postele)
* 10 poctivých kliků
* 15 širokých dřepů
* 10 sklapovaček

No a po tom, co nám tartaletky vystydnou, si je můžeme s parádním pocitem z workoutu nazdobit. :) Představivosti se meze nekladou, takže se určitě nebojte experimentovat! Já jsem si pohrávala s jahodami, borůvkami a banánem, ale výborně by nahoře určitě chutnaly třeba i maliny, broskve nebo mango! Hořejšek jsem pak ještě polila rozpuštěnou čokoládu, kterou jsem si rozmíchala v trošce vařicí vody, abych do ní nemusela přidávat tuk.




Tak jak se vám dnešní recept líbil?! Já doufám, že ho vyzkoušíte, a že mi pošlete vaší kombinaci, kterou na tartaletkách vytvoříte! :)




Mějte se moc krásně a těšte se na soutěž, kterou pro vás už brzy chystám!!! ♥ ♥ ♥

Komentáře