Kakaové cookiesky

Krásný večer všem fitnessáčkům!

Ozývám se zase po delší době, protože konec června pro mě byl takový dost hektický, ale veškerá tvrdá práce a píle se vyplatila a jsou tady konečně PRÁZDNINY. Na ty jsem čekala tak strašně dlouho a už jsou konečně tady a já tomu nedokážu uvěřit!! :) Jsem teď tak šťastná, plná energie a pozitivní nálady a žiju každý den naprosto BEZE STRESU s úsměvem na tváři. :) Kéž by to tak bylo i po zbytek roku. ♥ Doufám, že se máte minimálně tak dobře jako teď já a že se vám daří!

První červencový týden jsem strávila s přítelem a partou na Slovensku a teda řeknu vám, to bylo něco! Nedokážu pořád uvěřit, jak rychle ten týden na tom krásném místě ve Vysokých Tatrách utekl. Byl náročný, pořád jsme někde chodili a něco dělali, ale ta příroda, milí lidé, úžasné slovenské sýry a horský vzduch udělali své a já se teď cítím naprosto odlehčeně, a i když jsem byla celej víkend fyzicky totálně vyčerpaná, psychicky jsem na vrcholu a celý svět je najednou růžový. ♥ V sobotu nás čeká odlet do Říma, kam už se přímo nemůžu dočkat, ale poletíme tam poprvé, tak jsem zvědavá, jak všechno zvládneme. Snad vše dopadne dobře, nezbývá nic jiného než v to pevně věřit a těšit se, protože se naše cesta každou ubíhající minutku přibližuje. A co vy a dovolené? Kam se letos chystáte? Byli jste už někde? Určitě dejte vědět!

No ale abychom se dostali k dnešnímu receptu... ten vlastně taky tak trošku souvisí s cestováním. Vznikl totiž úplnou náhodou jednoho červnového večera, kdy mi ruplo v bedně. Tehdy jsem se rozhodla, že připravím mému kamarádovi, který se chystá na rok do zahraničí, něco malého, zdravého a sladkého na rozloučenou, no a protože vím, jak miluje angličtinu, Londýn a dobrůtky, vytvořila jsem recept právě na tyto sušenky. Jestli jste někdy byli v Anglii a vkročili do jedné z místních kaváren či pekáren, nebo třeba navštívili oddělení s potravinami v Marks & Spenceru tady u nás, určitě znáte tu nasládlou vůni pravých anglických cookiesek, které na vás, posety kousky nejrůznější čokolády, zírají a doslova křičí: "dělej, ochutnej mě!". Tyhle lahodné a křupavé princezny jsou však plné másla, cukru a bílé mouky, což není úplně nejideálnější kombinace pro štíhlou linii, a tak jsem se rozhodla vytvořit vlastní recept, ve kterém žádná mouka ani máslo nebude, a povedlo se! Jejich přípravě je rychlá, jednoduchá a jsou doporučeny mojí milovanou maminkou, takže je prostě musíte vyzkoušet!! ♥

Pamatujte ale na zlaté pravidlo - jednou za čas vám ani tyhle anglické princezny neuškodí, a tak rozhodně nemějte špatný pocit z toho, když si nějakou tu poctivou máslovou cookiesku dopřejete. Balance is a key.


Na 6 óóbřích cookiesek budeme potřebovat:

* 150g ovesných vloček
* 50g mletých oříšků (polovina půjde do těsta, polovina nahoru) - doporučuji ODTUD
* 25g strouhaného kokosu
* 2 lžíce chia semínek
* 2 lžíce kakaa
* přírodní sladidlo dle chuti (já volím 3 lžičky datlového sirupu)
* 1 vajíčko
* mléko nebo vodu na zředění těsta
* sušené nebo bobulovité ovoce (já volím domácí rybíz, ale super budou určitě i sušené meruňky, brusinky nebo fíky :))
( + pokud chceme, můžeme přidat i kousky kvalitní vysokoprocentní čokolády)


Postup je velmi jednoduchý. V míse si smícháme všechny suché ingredience (krom 25g mletých oříšků) a pokud máme radši sušenky křupavé, přidáme chia semínka do těsta až na konci. Suchou směs dobře promícháme a přidáme k ní ingredience mokré - vajíčko, sladidlo a postupně přiléváme i mléko podle toho, jakou konzistenci těsta chceme mít. Čím pevnější a sušší těstíčko bude, tím víc křupavější sušenky budou.



Troubu si předehřejeme na 180°C a z těsta pak tvoříme velké, kulaté sušenky na pečicím papírem vystlaný plech. Právě teď je vhodná chvíle pustit vaši uzdu fantazie k práci. Cookiesky dozdobíme strouhaným kokosem, zbytkem mletých oříšků a můžeme přidat i najemno nasekanou vysokoprocentní čokoládu.




Nyní už jen zbývá dát tyhle zdravé princezny do trouby na 15 minutek a potom si užívat tu jemnou, kakaovo-oříškovou chuť. ♥



Dobrou chuť a krásné prázdniny vám přeje vaše
KateFit29. ♥ ♥ ♥


Komentáře