Celozrnná galetka s hruškou a jablkem ♥

Krásný podzimní večer! ♥

Doufám, že si ho užíváte v pohodlí svého domova a že jste dnes měli nádherný den! :)

Já jsem si ten svůj náramně užila, protože jsem dnes měla příležitost vidět se se svými úžasnými kamarádkami (i když jen ve škole, ale pro co jiného by tam člověk přece chodil, že :D) a potom jsem byla v nové "práci" - předcvičovat pilates v jednom tamějším studiu. :) 

Jsem hrozně šťastná, že jsem dostala příležitost být součástí tak super kolektivu a vést svoje vlastní lekce! Byl to totiž už pár let jeden z mých největších snů... a tak ani vy na svoje sny nezapomínejte a každý den pro ně alespoň něco málo udělejte. ♥

A jak si podzim vlastně užíváte vy? Já naprosto úžasně! Miluji, jak se listy stromů začínají zbarvovat do zlatých a karmínových odstínů a jak se po ránu přes pole převalují obláčky mlhy. Podzimní krajina je hrozně romantická a barevná, takže jsem ji musela i nějakým způsobem převést do kulinářského umění, a tak vznikl recept na tuhle výbornou celozrnnou galetku, na kterou jsem použila ovoce z farmářských trhů. ♥

PS jestli v sobotu ráno nemáte co dělat, určitě se zkuste porozhlédnout po okolí, jestli se u vás nekonají nějaké farmářské trhy - potkáte tam totiž spoustu zajímavých lidí, přijdete na jiné myšlenky a v neposlední řadě ochutnáte výbornou českou zeleninu či ovoce od domácích farmářů... 



Ingredience na celozrnnou galetku:

Těsto:

* 1 & 1/2 hrnku celozrnné mouky + na pomoučení válu
* 1 lžíce kokosového/třtinového cukru
* 100g polotučného tvarohu
* 1 žloutek
* 1/4 hrnku mléka
* špetka soli, skořice

Náplň:

* 1 hruška
* 1 jablko
* kokos, oříšky, semínka, vločky, skořice na posypání


Začneme tím, že si zpracujeme těsto. V míse si smícháme celozrnnou mouku se špetkou soli, skořicí a lžící kokosového nebo třtinového cukru. Přidáme žloutek, 1/4 hrnku mléka a 100g tvarohu a zpracujeme měkké, nelepivé těstíčko. To zabalíme do průhledné folie a dáme na 30 minutek odpočinout do lednice. Tento krok rozhodně nepřeskakujte, s těstem totiž udělá zázraky a to pak bude krásně vláčné a jemné i bez jakéhokoliv přidaného tuku!




Po odležení těstíčka v lednici si pomoučíme vál, těsto chvilku propracujeme v rukou a rozválíme na tenkou placku. Já jsem ho válela na silikonové podložce bez pomoučení a dařilo se mi to úplně nádherně! Těsto se nelepilo dokonce ani na váleček, což mi ušetřilo spoustu práce a musim vám ho prostě jednoduše doporučit. :) Po rozválení si placku přeneseme na pečicím papírem vystlaný plech, předehřejeme si troubu na 180°C a vrhneme se na náplň.


Na tenké plátky si nakrájíme jak hrušku, tak jablko a navrstvíme je přes sebe dokola na placku. Od okraje si necháme zhruba 2-3 cm volno a dobře posypeme skořicí. Nyní zpřehybáme okraje těsta směrem dovnitř a přes sebe (vytvoříme tak galetkově zmačkaný okraj) a můžeme posypat nasekanými oříšky, ovesnými vločkami, kokosem a dýňovými semínky, které moc ráda používám právě pro jejich barevnost. :)



A pak už jen pečeme 40 minutek a po vychladnutí užíváme slaďounkou chuť pečeného jablíčka a hrušky! ♥



Dobrou chuť a příjemný podzimní večer vám přeje vaše
KateFit29. ♥

Komentáře