Čokoládovo-pomerančové dortíčky ♥

Krásný středeční večer!

Ozývám se zase po delší době, protože poslední dobou nebyl vůbec na nic čas! Řeknu vám upřímně, zkouškové mě úplně vyšťavilo... po celou jeho dobu jsem byla ve stresu z toho, že nic neumím, že nestíhám, že mě to nebaví, že to je stejně naprd, ale nakonec to všechno dobře dopadlo, zkouškové za námi, a tak je zase všechno ok!

Do toho jsme se s kamarádem rozhodli jít do autoškoly a máme za sebou už 4 teorie ze 6 a dokonce i trenažér, takže je teď na mě, abych se domluvila s panem lektorem na jízdách. No teda řeknu vám, nečekala jsem, jak rychlý spád ta autoškola nabere... původně jsem chtěla mít řidičák hnedka po narozkách (29.2.), a tak jsme se hlásili už v půlce prosince... no a voilá, po měsíci jsme s teorií u konce a čeká nás to, kterého se nejvíce bojím - jízdy. 
S taťkou jsme byli čirou náhodou jezdit včera - stalo se to úplnou náhodou po tom, co mě vyzvedl na pilates a bylo to naprosto boží... a to víte, že jsem se bála jako prase. Ale ten pocit, když auto jede vaší zásluhou (a ne někam do škarpy, ale hezky rovně po cestě) je prostě k nezaplacení! Nastartovat, rozjet se a zařadit na 2 už umím... teď už se "jen" zbývá naučit ten zbytek, haha. :D Tak doufám, že vám už příště budu moci podat nějaký kladný report!

No a co budeme dneska péct? Tyto úžasné čokoládovo-pomerančové dortíky! Původně jsem je chtěla nazvat muffiny, ale protože nemají takovou typickou nadýchanou konzistenci, ale jsou spíš hutnější, mokřejší a dost zasytí, tak jim budeme říkat dortíky. Já si jich udělám vždy celé plato v neděli večer a celý pracovní týden si je pak beru na svačinku do školy. :) Jsou vyvážené, akorát sladké a pro čokoládové maniky (jako jsem já) naprosté nebe v "hubě"!



Ingredience na 16 dortíků:

Suché ingredience:

* 100g celozrnné špaldové mouky
* 100g hladké špaldové mouky
* 100g mletých ovesných vloček
* 3-4 lžíce kakaa
* 1/2 lžičky stevie (nebo jiné sladidlo)
* 1 lžička kypřicího prášku
* 50g kvalitní čokolády na kousky

Mokré ingredience:

* šťáva z 1 pomeranče
* 400g kefírového mléka
* 2 vejce (odděleně)
* pomerančové a mandlové aroma

Na posypání:

* kokosové chipsy
* 1/3 z čokolády na kousky (viz. suché ingredience)

Postup:

1. V míse si smícháme všechny suché ingredience kromě čokolády. Tu nasekáme najemno a zhruba 2/3 přidáme do suché směsi, zbytek necháme na posyp.

2. Nyní si rozdělíme vejce na žloutky a bílky. K bílkům přidáme špetku soli a začneme šlehat. Jakmile se nám z průhledných bílků stane jemná, bílá pěna, přidáme stevii (popř. jiné sladidlo) a vyšleháme tuhý sníh. Ke žloutkům přilijeme čerstvě vymačkanou šťávu z 1 pomeranče, přidáme pár kapek mandlového a pomerančového aroma a opatrně vyšleháme ve světlou, tekutou pěnu.



3. Nyní je čas smíchat suchou a morkou směs dohromady. K suché směsi přilijeme kefírové mléko a žloutkovou pěnu, dobře promícháme a jako poslední jemně vmícháme sníh.



4. Jakmile máme těsto připravené, předehřejeme si troubu na 180°C a nachystáme si košíčky na muffiny. Doporučuji vám používat ty silikonové, protože se klidně může stát, že by se dortíčky kvůli absenci tuku v těstě na papírové košíčky nalepili. Pokud je ale necháme přes noc odležet v lednici, kde je budeme i nadále skladovat, můžeme tento efekt zmírnit. No a teď zbývá jen košíčky naplnit. Já je dávám ještě pro jistotu do formy na muffiny, aby se mi dortíčky nikam nerozjely. Vršek můžeme posypat zbylými kousky čokolády a kokosovými chipsy.



5. Dortíčky pak pečeme 20 minut při stále teplotě 180°C a po vychladnutí užíváme jejich jemnou, čokoládovou chuť! Tak snad vám budou chutnat tak jako nám. ♥


Komentáře